reviews

Meer omzetten via je webshop. Nooit verkeerd, toch? Toch zien wij nog vaak genoeg beginnende webshops waar veel dingen zijn vergeten. Een simpele chat, bijvoorbeeld. Of een duidelijke navigatiestructuur. In dit blog leggen we je meer uit over een aspect wat door veel webshop eigenaren en webbouwers wordt vergeten. Eentje die je nog eens extra omzet kan opleveren!

Het verhaal van je klanten

Jouw product of dienst is top. Maar hoe komen jouw klanten daar achter? Roepen met “Dit product MOET je bestellen, want..”. Potentiële klanten willen vooral weten waarom anderen dit hebben gekocht en wat het hen heeft opgeleverd. Investeer dus in een partij waarmee je onafhankelijke klantenbeoordelingen kan etaleren. FeedbackCompany, Kiyoh en Trustpilot zijn de bekendste partijen in Nederland. Onafhankelijk, betrouwbaar en oplichter-proof.

Bij deze partijen worden de reviews namelijk aan een bestelling of ordernummer gekoppeld. Dat betekent dat jij niet zelf reviews kan schrijven en publiceren.

Social proof

Er is een aantal factoren waar klanten naar kijken zodra ze op een onbekende webshop komen. De reviews is daar een van. Hoe goed scoren ze? 10/10 is wel heel rooskleurig. En als je dan ook nog niet kan doorklikken naar de reviews (die vaak niet bestaan bij ‘foute’ webshops).. Reken er maar op dat deze bezoekers nog even doorzoeken naar een webshop die ze wél vertrouwen.

Wil je de betrouwbaarheid van je webshop verhogen? Dan weet je wat je te doen staat. Reviews verzamelen. Heb je nog geen reviews? Ga dan vooral niet zelf reviews schrijven. Een win-actie is een beter alternatief. In ruil voor een gratis product een review schrijven? Veel mensen staan daar zeker voor open.

Een laatste tip: Je adresgegevens/contactgegevens, betaalmogelijkheden (zoals Paypal of iDeal) en een geüpdate copyright geven de betrouwbaarheid van je nieuwe webshop een extra boost.